پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150454
۵۴ چاه‌ نفتي ايران همچنان فعال
تاریخ انتشار : 1393/11/21 09:39:32
نمایش : 1302
اوپک در جديدترين گزارش خود اعلام کرد، ۵۴ چاه نفتي ايران همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند در حالي‌ که در ماه ژانويه ۲۰۸ حلقه چاه نفتي ارمنستان و ۱۹۹ حلقه چاه نفتي آمريکا، دو مالک بيشترين تعداد چاه فعال در جهان، از فعاليت خارج شده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کشورهاي صادرکننده نفت(اوپک) در جديدترين گزارش ماهانه خود اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ تا ژانويه ۲۰۱۵ تعداد چاه‌هاي نفتي فعال ايران بدون کاهش ۵۴ حلقه بوده است.

اين درحالي است که بر اساس برآوردهاي اين سازمان تعداد چاه‌هاي نفتي فعال آمريکا در ماه ژانويه ۲۰۱۵ نسبت به دسامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۹۹ حلقه کاهش يافته و از فعاليت خارج شده است.

در سال ۲۰۱۳ نيز تعداد چاه‌هاي غيرفعال شده اين کشور نسبت به سال پيش از آن به ۱۷۰ حلقه رسيده بود.

بر اساس گزارش‌هاي منتشره، طي دو، سه هفته گذشته يک بار ۹۴ و بار ديگر ۸۳ دکل نفتي آمريکا از فعاليت خارج شده‌اند و به طور کلي در ماه ژانويه ۱۹۹ دکل نفتي در بخش نفت اين کشور غيرفعال شده‌اند.

در ميان کشورهاي عضو اوپک، عربستان با ۱۵۰ حلقه چاه و ونزوئلا با ۱۰۶ حلقه، کويت با ۷۴ حلقه و عراق با ۶۰ در جايگاه‌هاي اول تا چهارم قرار دارند و ايران با ۵۴ حلقه چاه فعال در جايگاه پنجم قرار دارد.

اما در ميان کشورهاي غيرعضو اوپک، آمريکا با ۱۶۸۲ حلقه بيشترين تعداد چاههاي نفت جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن ارمنستان با ۲۱۱۹ حلقه چاه و کانادا با ۳۶۸ حلقه چاه در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

تعداد چاه‌هاي فعال ارمنستان در ژانويه نسبت به دسامبر ۲۰۸ حلقه کاهش يافته که بيشترين کاهش در ميان توليدکنندگان نفت جهان به شمار مي‌رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html